• Aisia
  • Ekonomia
  • Euskara
  • Gizartea
  • Hirigintza
  • Ingurumena
  • Jaiak
  • Kirola
  • Kultura
  • Orokorra
  • Politika
  • Udala
  • Hondarribia
  • Irun
  • Albistea
  • Editoriala
  • Eduki babestua
  • Elkarrizketa
  • Erreportajea
  • Iritzia
  • Kronika
  • Ainhoa Mariezkurrena Etxabe
  • Aitor Odriozola Zubillaga
  • Aitziber Zapirain
  • Aizpea Amas
  • Aizpea Amas Agirre
  • Alaine Aranburu Etxegoien
  • Ane Mendizabal Sarriegi
  • Asier Perez-Karkamo
  • Beñat Agirresarobe
  • Beñat Trigo
  • Ekaitz Zabalza
  • Erik Gartzia
  • Erik Salazar
  • Ikerne Zarate
  • Imanol Saiz
  • Joseba Arratibel Ladron
  • Judas Arrieta
  • June Romatet Ibarguren
  • Leire Perlines
  • Maddi Goikoetxea Juanena
  • Mikel Del Val
  • Mikel Martinez
  • Oarso Bidasoko Hitza
  • Oier Iriarte Arrondo
  • Olaia Gerendiain
  • Rebeka Ruiz
  • Urko Etxebeste
  • Urko Iridoy Alzelai
Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • denda
  • hemeroteka
  • Aisia
  • Ekonomia
  • Euskara
  • Gizartea
  • Hirigintza
  • Ingurumena
  • Jaiak
  • Kirola
  • Kultura
  • Orokorra
  • Politika
  • Udala
  • Hondarribia
  • Irun
  • Albistea
  • Editoriala
  • Eduki babestua
  • Elkarrizketa
  • Erreportajea
  • Iritzia
  • Kronika
  • Ainhoa Mariezkurrena Etxabe
  • Aitor Odriozola Zubillaga
  • Aitziber Zapirain
  • Aizpea Amas
  • Aizpea Amas Agirre
  • Alaine Aranburu Etxegoien
  • Ane Mendizabal Sarriegi
  • Asier Perez-Karkamo
  • Beñat Agirresarobe
  • Beñat Trigo
  • Ekaitz Zabalza
  • Erik Gartzia
  • Erik Salazar
  • Ikerne Zarate
  • Imanol Saiz
  • Joseba Arratibel Ladron
  • Judas Arrieta
  • June Romatet Ibarguren
  • Leire Perlines
  • Maddi Goikoetxea Juanena
  • Mikel Del Val
  • Mikel Martinez
  • Oarso Bidasoko Hitza
  • Oier Iriarte Arrondo
  • Olaia Gerendiain
  • Rebeka Ruiz
  • Urko Etxebeste
  • Urko Iridoy Alzelai
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Hondarribia
      • Irun
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  •  Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Agenda
    • Zerrenda
    • Hilabetea
    • Agendan parte hartu
  • Zozketak
  • Eskaintzak
  • Denda
  • ADIMEN ARTIFIZIALA
  • Zerbitzu gida
  • Nor gara
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • denda
  • hemeroteka
Sartu
Kultura
Artista

Natalia Cambronero: «Konpromiso sozialik gabe arteak ez du zentzurik»

Aurtengo Aturri-Bidasoa lehiaketa irabazi du irundarrak ‘Blood’ izeneko obrarekin. Afganistango emakumeen egoera salatzeko sortutako lan honekin «‘shock’ efektua» lortzea izan da bere asmoa.

Natalia Cambronero.
Imanol Saiz
Irun
2021/09/20

Nondik dator lehiaketaren obra irabazle honen ideia, nolakoa izan da sorkuntza prozesua?
Senatik sortutako lana izan da. Ordenagailuaren aurrean nintzen, eta bat-batean Afganistango albistea, AEBetako tropak irteten hasi zirenetik talibanek pixkanaka herrialdea bereganatu zutenekoa, iritsi zitzaidan. Momentu horretan arropa ehuntzen hasi nintzen, pieza bat osatzen. Horrekin nire gorputzaren inguruan esperimentatzen hasi nintzen, ispiluaren aurrean arropa kentzen hasi nintzen. Orduan argi izan nuen Afganistango emakume eta neska gaztetxoek pairatu behar izango zuten egoera hori salatu nahi nuela. Problematika horrekin erabat konektatu nuen. Nire lan gehienek salaketa sozial hori dute abiapuntu gisa. Lehen aldia da hain autoerretratu indartsua egiten dudala, lehen aldia da kameraren aurrean biluzten naizela. Shock efektu bat eragin nahi dut lanarekin. Egoera honen aurrean bai ala bai zerbait egin behar dela uste dut, ezin dugu beste alde batera begiratu. Norbait erakusketara sartzerakoan nire obraren aurrean geldialdia egitea nahi dut, horregatik aukeratu dut kolore gorri hori. Eta nola ez, dagoeneko isuri den eta isuriko den odolari erreferentzia egiteko hautatu nuen gorria. Afganistanen hori pairatzen ari dira aspalditik, baina hemen ere arazo ugari jasan behar izaten dituzte emakume askok. Esaterako, askok ezin dituzte azkazalak margotu edo minigona bat eraman senarrak uzten ez dielako. Modu batean ala bestean jazartuak diren emakume guztiak gogoratzeko lana izan da, eta uste dut problematika honek horrelako lanketa bat eskatzen zuela, beharrezkoa zela.


Beraz, orain arte egindako lan pertsonalena dela esango zenuke?
Zalantzarik gabe, oso pertsonala izan da, asko sentitu dut. Oso nirea izan da lan hau. Herritarrak obra begiratzen ari diren une horretan emakume horien errealitatea ikustea nahi dut, hori da helburua: gogoeta. Amona, ama eta alaba horiekiko enpatia hori sortzea. Helburua ez da jendeak obra gustuko izatea, baizik eta gogoetara eramatea, klik hori eragitea ikuslearen buruan. Besterik ez.


Salaketa soziala, beraz, funtsezkoa da zure obra guztietan.
Uste dut artista guztiek konpromiso hori izan beharko luketela, gizartearekin eta historiarekin konprometitutako obrak behar ditu gizarte honek. Pablo Picassoren honako esaldi honekin geratzen naiz: ‘Arteak ez dezala balio soilik paretak apaintzeko, artea etsaiaren kontrako defentsarako eta erasorako erraminta bat da’. Konpromiso sozialik gabe arteak ez du zentzurik. Kutsu dekoratzailea duten obrak egin daitezke, eta tarteka egiten ditut, baina benetan betetzen nauena hori da, salaketa bat egitea. Egia da horrelako lanak zailagoak direla saltzeko, baina badirudi azken aldian artista askok hori ahaztu dutela, tamalez.


Azken urteetan artearen diziplina ugari ukitu dituzu. Zeinek betetzen zaitu gehien?
Artean gehien gustuko dudana transmititu ahal izatea da, eta berdin zait nola egin hori. Ez diot beldurra ezeri. Ez zait nola hori inporta, baizik eta zer. Argazkilaritza, margoa, instalazio bat, arropa, ikus-entzunezkoak… Lan bat egiterakoan obra hori nola sentitzen dudan da garrantzitsuena niretzat, milaka modutara isla baitaiteke hori. Garrantzitsuena da zer kontatu nahi dudan.

Salaketa honekin jarraitzeko asmoa duzu, ezta?
Bai, hala da. Datorren urtera arte emakume hauen egoera salatzeko pieza gehiago sortuko ditut, eta sari hau baliatuko dut oihartzun hori izan dezan. Instagramen abiatu dudan proiektu baten barruan sartu ditut obra hauek, bertan edonork kontsulta ditzake orain arte egindako lan guztiak. 5

Erlazionatutako edukiaNatalia Cambronero irundarrak irabazi du aurtengo Adour-Bidasoa lehiaketa
Azken berriak

Harpidetu zaitez gure buletin irekira!
Astekarko eduki nagusiak, asteko albiste ikusienak, martxan ditugun zozketa eta egitasmoak, asteburuko egitarauen agenda eta askoz gehiago!
Ostiralero zure posta elektronikoan.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

Zerbitzu Gida

 

 

Agenda

ekaina 2025

al.ar.az.og.ol.lr.ig.
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6

Eguraldia

Iturria:tiempo.com
  • Hondarribia
  • Irun

Azken 7 egunetako irakurrienak

 

 

 

Azken berriak

Harpidetu zaitez gure buletin irekira!
Astekarko eduki nagusiak, asteko albiste ikusienak, martxan ditugun zozketa eta egitasmoak, asteburuko egitarauen agenda eta askoz gehiago!
Ostiralero zure posta elektronikoan.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943 34 03 30
  • oarsobidasoa@hitza.eus
  • Irun kalea, 8, Errenteria-Orereta 20100
  • Nor gara
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.