• Aisia
  • Ekonomia
  • Euskara
  • Gizartea
  • Hirigintza
  • Ingurumena
  • Jaiak
  • Kirola
  • Kultura
  • Orokorra
  • Politika
  • Udala
  • Hondarribia
  • Irun
  • Albistea
  • Editoriala
  • Eduki babestua
  • Elkarrizketa
  • Erreportajea
  • Iritzia
  • Kronika
  • Ainhoa Mariezkurrena Etxabe
  • Aitor Odriozola Zubillaga
  • Aitziber Zapirain
  • Aizpea Amas
  • Aizpea Amas Agirre
  • Alaine Aranburu Etxegoien
  • Ane Mendizabal Sarriegi
  • Asier Perez-Karkamo
  • Beñat Agirresarobe
  • Beñat Trigo
  • Ekaitz Zabalza
  • Erik Gartzia
  • Erik Salazar
  • Ikerne Zarate
  • Imanol Saiz
  • Joseba Arratibel Ladron
  • Judas Arrieta
  • June Romatet Ibarguren
  • Leire Perlines
  • Maddi Goikoetxea Juanena
  • Mikel Del Val
  • Mikel Martinez
  • Oarso Bidasoko Hitza
  • Oier Iriarte Arrondo
  • Olaia Gerendiain
  • Rebeka Ruiz
  • Urko Etxebeste
  • Urko Iridoy Alzelai
Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • denda
  • hemeroteka
  • Aisia
  • Ekonomia
  • Euskara
  • Gizartea
  • Hirigintza
  • Ingurumena
  • Jaiak
  • Kirola
  • Kultura
  • Orokorra
  • Politika
  • Udala
  • Hondarribia
  • Irun
  • Albistea
  • Editoriala
  • Eduki babestua
  • Elkarrizketa
  • Erreportajea
  • Iritzia
  • Kronika
  • Ainhoa Mariezkurrena Etxabe
  • Aitor Odriozola Zubillaga
  • Aitziber Zapirain
  • Aizpea Amas
  • Aizpea Amas Agirre
  • Alaine Aranburu Etxegoien
  • Ane Mendizabal Sarriegi
  • Asier Perez-Karkamo
  • Beñat Agirresarobe
  • Beñat Trigo
  • Ekaitz Zabalza
  • Erik Gartzia
  • Erik Salazar
  • Ikerne Zarate
  • Imanol Saiz
  • Joseba Arratibel Ladron
  • Judas Arrieta
  • June Romatet Ibarguren
  • Leire Perlines
  • Maddi Goikoetxea Juanena
  • Mikel Del Val
  • Mikel Martinez
  • Oarso Bidasoko Hitza
  • Oier Iriarte Arrondo
  • Olaia Gerendiain
  • Rebeka Ruiz
  • Urko Etxebeste
  • Urko Iridoy Alzelai
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Hondarribia
      • Irun
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  •  Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Agenda
    • Zerrenda
    • Hilabetea
    • Agendan parte hartu
  • Zozketak
  • Eskaintzak
  • Denda
  • ADIMEN ARTIFIZIALA
  • Zerbitzu gida
  • Nor gara
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • denda
  • hemeroteka
Sartu
Orokorra

‘Euskaldunek Gibraltar zeharkatu zuten’

Euskal Herria cuna del Tantra —Euskal Herria Tantraren sehaska— liburua aurkeztu du aste honetan Imanol Bixentek (Irun, 1958). Bilduma osatzen duten lau liburuetatik lehena da, eta bertan, historian zehar emandako migrazioak errepasatzen ditu egileak, tantrara iritsi arte. Izan ere, haren ikerketen arabera, euskal kulturaren eta tantraren artean lotura hertsia dago. Zertan datza lehen liburu honek? Migrazio-genetikaren gainekoa da. Genetikak aplikazio ugari ditu, eta mutazio-genetika horietako bat da. Hori Cro-Magnongo gizakiaren migrazioei aplikatuz gero, migrazio-genetika esaten zaio. Proiektu Genografikoa azken 11 urtean esparru honetan garatu den proiekturik garrantzitsuena da, mundu osoa kontuan hartzen baitu. Spencer Wells estatubatuarrak zuzentzen du proiektua, eta mundu osoko genetistek parte hartu dute, leku guztietako lagunei odola ateratzen eta horien DNAren mutazioak aztertzen. Datu horiei esker, Cro- Magnongo gizakiak kristo aurretik 70.000. urtean Afrika utzi zuenetik migrazio bideak zeintzuk izan ziren jakin dezakegu. Liburua hiru ataletan banatua dago. Bai, lehen atalean informazioa bildu eta laburtu dut. Irakurleak hori jakin behar du bigarren atalera iristen denerako. Glaziazioa, genetika, migrazioak eta glotokronologia lantzen ditut. Azken hori, Morrish Swadeshek 1950. urte inguruan asmatutako ikerketa linguistikorako metodo bat da. Horri esker, estatistika eta matematika ekuazioak erabiliz, hizkuntzen arteko senidetasuna ezagutu daiteke. Era horretan, Swadeshek hizkuntza guztiak 12 taldetan bildu zituen; horien [...]

admin
Bidasoa
2012/11/09
Imanol Bixente

Imanol Bixente

Euskal Herria cuna del Tantra —Euskal Herria Tantraren sehaska— liburua aurkeztu du aste honetan Imanol Bixentek (Irun, 1958). Bilduma osatzen duten lau liburuetatik lehena da, eta bertan, historian zehar emandako migrazioak errepasatzen ditu egileak, tantrara iritsi arte. Izan ere, haren ikerketen arabera, euskal kulturaren eta tantraren artean lotura hertsia dago.

Zertan datza lehen liburu honek?
Migrazio-genetikaren gainekoa da. Genetikak aplikazio ugari ditu, eta mutazio-genetika horietako bat da. Hori Cro-Magnongo gizakiaren migrazioei aplikatuz gero, migrazio-genetika esaten zaio. Proiektu Genografikoa azken 11 urtean esparru honetan garatu den proiekturik garrantzitsuena da, mundu osoa kontuan hartzen baitu. Spencer Wells estatubatuarrak zuzentzen du proiektua, eta mundu osoko genetistek parte hartu dute, leku guztietako lagunei odola ateratzen eta horien DNAren mutazioak aztertzen. Datu horiei esker, Cro- Magnongo gizakiak kristo aurretik 70.000. urtean Afrika utzi zuenetik migrazio bideak zeintzuk izan ziren jakin dezakegu.

Liburua hiru ataletan banatua dago.
Bai, lehen atalean informazioa bildu eta laburtu dut. Irakurleak hori jakin behar du bigarren atalera iristen denerako. Glaziazioa, genetika, migrazioak eta glotokronologia lantzen ditut. Azken hori, Morrish Swadeshek 1950. urte inguruan asmatutako ikerketa linguistikorako metodo bat da. Horri esker, estatistika eta matematika ekuazioak erabiliz, hizkuntzen arteko senidetasuna ezagutu daiteke. Era horretan, Swadeshek hizkuntza guztiak 12 taldetan bildu zituen; horien artean, euskara-dene taldea sortu zuen, eta horrek, glotokronologiaren arabera, euskararekin senidetuta dauden munduko hizkuntza guztiak zeintzuk diren azaltzen du. Talde hori, hizkuntza kopururik altuena duen taldea da: antzinako Kaukasoko hizkuntzak, tibetar-birmaniera, txinatarra, japoniera, wakash, na-dene… Azken horiek, Kanadako iparmendebaldea eta AEBko Kalifornia eta Oregonen finkatu ziren, k.a. 7.000. urtean Siberia eta Alaska lotzen dituen Beringo pasabidea igaro ondoren.
Bigarren atalean, migrazio-genetika euskal-dene taldeari aplikatu diot, eta horri Eusko-Glotokrono-Genetika (EGG) izena eman diot. Prozedura horri esker, aurkikuntza eta ekarpen zientifiko oso interesgarriak egin ditut. Adibidez, afrikar jatorriko euskal paleo-kulturaren elementu ugari aurkitu ditut. Antzinako euskaldunek jarraitutako ibilbideak osatzea baimendu dit ere GEEk. Adibidez, k.a. 12.000. urtean R1b haplotaldeko, eta H eta V haplotaldeetako euskaldunek Gibraltar zeharkatu zutela deskubritu dut; horien ondorengoak gainera Saharatik Niloko deltara joan ziren; handik Ekialde Hurbilera eta horien ondorengoak, Zagros mendietara [Iran-Irak] iritsi ziren. Bertan bizi izan ziren euskal R1b haplotaldeko zarzienseak, R1b euskal-europar taldetik eratorritakoak. Horietako batzuk, Zagrosetik Kaukaso aldera joan ziren, eta beste batzuk Indo Haranera k.a. 7.000. urtean, Mehghar [Pakistan] hirian ezarriz, R1b1b1 taldearekin. Talde horretako batzuk, artzain bideen ondorioz, Europara itzuli ziren k.a. 5.500an; bitartean, beste batzuk euroasiar estepan gelditu ziren, eta ondorioz, indoeuropar bihurtu ziren.

Afrikatik abiatutako euskaldunen gene mutazioak

Afrikatik abiatutako euskaldunen gene mutazioak

Zer dela eta, izendatu duzu liburua ‘Euskal Herria, tantraren sehaska’?
Tantran formazioa jaso dut hainbat urtean, nire maisuaren eskolan, Indian. Bertako gobernuak Tantra Unibertsitate gisa onartzen duen bakarra da. Sanskritoa ere ikasi nuen. Mundu osotik iritsitako lagunek bertan ikasten dute: medikuak, genetistak, biologoak, ingeniariak… eta euren ezagupenei esker, ikuspuntu zientifiko ezberdinetatik tantra ikasten dute. Bost aldiz egon naiz Indian eta han denboraldi luzeak eman ditut beti. Hala, bertatik itzuli nintzen batean, tantrak eta euskal paleo-kulturak elementu komun ugari dituztela konturatu nintzen. Adibidez, Herensugearen Kondaira. Lurraren epizentroan lo egiten duen eta esnatzerakoan Aralarko leize batetik hegan ateratzen dena, Indiako Kundalini tantra sugearen fotokopia bat dela konturatu nintzen. Horrek ezin zuen kasualitatea izan, eta beraz, bi kulturen artean harreman bat egon behar zuela pentsatu nuen. Nire ikerketei esker, Indiako kultura tantrikoa R1b1b1 taldeko euskaldunek Europatik Indora k.a, 7.000. urtean eramandakoa zela deskubritu nuen.

Zein alde dago tantra eta xamanismoaren artean?
Tantra eta xamanismoa ia gauza berbera dira. Xamanismotik abiatuta garatu da tantra, eta eduki berbera dutenez, gauza bera esateko sinbolismo ezberdinak erabiltzen dituzte.

Nola lotzen dira Euskal Herria, tantra eta xamanismoa?
Spencer Wellsen arabera, R1b haplotaldeko euskaldunak k.a. 40.000. urtean iritsi ziren Europara, Uralak mendien bidez. Aurignaciarren kultura eta animalien jainkotasunaren kultu xamanikoa ekarri zituzten. K.a. 27.000.ean, R1b haplotaldeko lagunak Montenegrotik Frantzia hegoaldera iritsi ziren. Horiek gravettiar kultura ekarri zuten: aurignaciarra baino aurreratuagoa zen, eta jainkosa gorenari edo Venusari gurtza egiten zioten; beraz, matriarkalak ziren. Euskaldunek kultura eta kultua bereganatu zituzten, eta euren kulturan integratu, kultu hibridoa sortuz. Hori, milaka urtean zehar garatuz joan zen, gaur egun proto-tantra izenez ezagutzen dugunera arte. Sinbolismo tantrikoa duten gravettiarren artearen hainbat figura aurkitu ditut, eta k.a. 17.000. urteko madeleine garai hasierako beste batzuk ere. Tantrarekin interpretatzen ditut 3. liburuan.

Azken berriak

Harpidetu zaitez gure buletin irekira!
Astekarko eduki nagusiak, asteko albiste ikusienak, martxan ditugun zozketa eta egitasmoak, asteburuko egitarauen agenda eta askoz gehiago!
Ostiralero zure posta elektronikoan.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

Zerbitzu Gida

 

 

Agenda

ekaina 2025

al.ar.az.og.ol.lr.ig.
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6

Eguraldia

Iturria:tiempo.com
  • Hondarribia
  • Irun

Azken 7 egunetako irakurrienak

 

 

 

Azken berriak

Harpidetu zaitez gure buletin irekira!
Astekarko eduki nagusiak, asteko albiste ikusienak, martxan ditugun zozketa eta egitasmoak, asteburuko egitarauen agenda eta askoz gehiago!
Ostiralero zure posta elektronikoan.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943 34 03 30
  • oarsobidasoa@hitza.eus
  • Irun kalea, 8, Errenteria-Orereta 20100
  • Nor gara
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.